mencarut marut di pagi buta

Thursday, January 6, 2011
waahh..stelah sekian lama gua xbukak blog gua, nk update xyah ckp la..M.A.L.A.S!..hahaha..dah bersawang blog gua ni, nasib baik vacuum cleaner berfungsi lagi. bleh la gua cuci2 cket mana yang patut..gua skun tengah sibuk nak cari penaja to further my study..so far, i'm applying for JAGAM and NAGOYA's scholarship..tapi cam susah lak nk dapat. tapi xpela, gua try mna tau kot2 ada rzeki kan..
sebut pasal result EJU aka exam ntok makhluk2 asing yang nk smbung belajar kat JAPAN, alhamdulillah gua lulus dengan jayanya wlaupun telah terkeluar dr AAJ setelah gua fail exam semester 3..hmm, tula ko bodoh sangat! main jer kejanya, belajar xnk. kan dah kena tendang! tapi sebut psal EJU ni, apabila gua telah lepas dgn jayanya, pass with flying colours bak kata mat salleh belakang umah gua, gua ada la jugak dgr suara2 sumbang ktuk2 gua stelah gua lepas kan.."EH, DIA XSTUDY PUN BLEH LPAS. MMG XACI! NASIB JER TU"..nasib kepala hangguk wak lu, dia xtau yang gua seminggu dok bersengkang mata study kt library..siap tahan btg mncis lagi kt mata supaya xtidur. tapi xpela, mlut2 bau longkang jer tu..longkang kan kdang2 susah jugak nk tutup.

harap2 gua dapat la NAGOYA punya scholar tu..ni je harapan gua..nk gi mintak balik kat JPA mustahillah diorang nk bagi balik. sape suruh ko fail!..yang susahnya sal scholar NAGOYA ni, gua kena compete dgn budak2 mata sepet, ala budak CINA la!..tu yang susah tu..tau2 jela kan mcm mana org CINA, diorang mmg rajin, bijak dan segala macam lagi la. harapkan org MELAYU hampeh..gua bkn nk ktuk bgsa sendiri tapi mmg sjak gua berhingus lagi gua da diajar dgn fakta2 tu..gua sgt2 berharap agar dpt scholar ni, agar gua dpt melunaskan dendam tersumat kesumat gua ni untuk fly ke JEPUN..insyaallah.

"YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM, KAU KURNIAKANLAH HIDAYAH KPD HAMBAMU INI YA ALLAH, MURAHKANLAH REZEKI KU, PERMUDAHKANLAH SEGALA URUSANKU UNTUK MENCARI ILMUMU DI JEPUN YA ALLAH. DAN PERMUDAHKANLAH JALAN AGAR AKU MENDAPAT MANA TAJAAN YA ALLAH YA RABBAL ALAMIN....AMIN2








0 comments:

Post a Comment